Oyun İncelemeleri
  X-Men Origins: Wolverine
 

 

X-Men Origins: Wolverine
18/05/2009


 
 
 
 
Künye
 
Platform:
 
PC
Tür:
 
Action
Multiplayer:
 Yok
Yayıncı:
 
Activision
Yapımcı:
 
Raven Software
Çıkış Tarihi:
 01/05/2009

Min. Sistem:
Windows XP / Vista, Pentium 4 3.0 Ghz ve eşdeğeri, 1 GB RAM, ATI Radeon x1600 / nVidia GeForce 6600 GT ve üzeri, 8 GB HDD Alanı
 
 
 
 
 
 
 
 
Benim adım Wolverine, yaptığım işte en iyisiyim. Ancak yaptığım iş pek de hoş bir şey değil… 


Wolverine en popüler çizgi roman karakterlerinden birisi. Yukarıda yazdığım laf, sanırım onu en iyi anlatan şey. Yaptığı işte en iyilerden birisidir kendisi. Onun yaptığı iş ise öldürmek, parçalamak ve can yakmak. Oyun dünyası için ne kadar da uygun bir karakter değil mi? Ancak şimdiye kadar çıkan tüm Wolverine içerikli oyunlarda tam anlamıyla karakteri göremedik. Ya şiddeti kısılmıştı ya da karakterin güçleri.. Yapımcılar hep 80'li yılların oyun mantığıyla düşünüyordu. Oyun karakterleri yenilmez olamaz, ölmeleri lazım oyuncular da absürt şekillerde ölürken sinir krizleri geçirmeliler. Geçtiğimiz günlerde gösterime giren X-Men Origins: Wolverine filmiyle birlikte klasik olarak oyunu da geldi. Bu oyunu merakla beklememizi sağlayan iki şey vardı: Birincisi Jedi Knight 2: Outcast ile Jedi Academy oyunlarının yapımcısı Raven'ın elinden çıkması (evet, artık Raven da sıradan oyunlar yapmaya başladı ne yazık ki - Emre Acar). İkincisi ise firmanın aylardır yayımladığı yapım videoları ve 360 derece fotoğraflar. Aksiyon ve dövüş konusunda uzman olan bu firma her anlamıyla farklı bir oyun yapacağız diyordu. Nihayetinde gün geldi ve X-Men Origins: Wolverine Game elimize ulaştı. Şimdi merakla bekleyenler için oyunu zevkle inceleyebiliriz. Hemen başta söylüyorum oyun aşırı derecede şiddet içeriyor. Midesi kaldıramayacak olanlar, kan tutanlar ve ufak çocukları bu oyundan uzak tutun. Peki Wolverine oyunu neye benziyor? Biraz God of War, biraz Jedi Knight, biraz Prince of Persia karışımı olmuş. Tabii işin iyi yanı bu oyunların her birinin efsane olması. Raven bu konseptlerin özelliklerini almış ve çok yaratıcı şekilde Wolverine’e uyarlamış. Oyun kendi içerisinde bir iki devrim bile içeriyor. Üstelik senaryo olarak sıradan bir film oyunu olmaktan öte olmuş. Normalde bu tarz oyunlarda sadece filmleri oynardık. Filmin içeriği oyuna uygun olmasa bile yapımcılar senaryoyu eğip büker oyun haline getirirdi. Bu hem az aksiyon hem de filmin hayranlarını kızdıracak şeylere neden olurdu…



Wolverine düşmanlarını aşırı şiddetli ve kanlı bir biçimde parçalıyor. Zaten satranç oynamasını da beklemiyorduk.

Ancak hikayemiz ilk önce yakın gelecekte başlıyor. En müthiş açılış videolarından biriyle karşı karşıyayız. Harabe olmuş bir mekanda Wolverine bir grup askerden kaçıyor. Videonun kalitesi çok yüksek sanki film gibi duruyor. Üstelik bu kaliteli videolarda Wolverine'in tasarımı, çizgi romandaki haliyle filmdeki halinin karışımı olmuş. Hem Hugh Jackman'ın karizması var hem çizgi romandaki Wolverine’in vahşi yüz hatları. Wolverine etkileyici bir dövüşten sonra kendini sıkıştıran askerleri öldürüyor. Bundan sonra yıllar önce yaşadığı maceraları hatırlamaya başlıyor. Oyun bir anda Team X zamanına dönüyor. Sabertooth, Wolverine ve Wraith'den oluşan bu özel ekibin başında William Stryker var. Kendisini X-Men 2 filminden hatırlıyoruz. Mutantları yok etmeye çalışan derin devlet kılıklı bir askerdi. Wolverine'e onun geçmişini bildiğini birlikte iş yaptığını söylüyordu. Anlaşılan dedikleri doğruymuş. Team X'in görevi Nijerya'daki sorunları çözmek. Ancak takımı taşıyan helikopter gideceğe yere varamadan düşürülüyor. Bundan sonra Wolverine vahşi bir ormanda tek başına kalıyor. Normalde böyle bir durum birçok karakteri korkutur. Ancak bu tam Wolverine'in istediği bir durum. Çünkü onun kıyafetlerinin altında vahşi bir hayvan yatıyor. Böyle bir orman ise avlanmak için en iyi yer…

Weapon X efsanesi

Eğer aklınız varsa beni düşman olarak istemezsiniz - Wolverine

Yapımcılar oyunun en ağız sulandırıcı bölümlerini hemen başa koymuşlar. Oyun konsoldan port edilmiş. Ancak klasik konsol portları gibi kontrol sorunu yok. Raven, Jedi Knight tecrübesi sayesinde, klavye ve fare kontrolünü çok iyi ayarlamış. Bu ilk bölümde bir taraftan oyunu öğrenirken öbür yandan yapımcıların yaptığı şovlara ağzımız açık kalıyor. Oyunla ilgili ilk çıkan fotoğrafı yani Wolverine’in bir helikopterin üzerine atlamasını hemen başlarda tecrübe ediyoruz. Bu sahne yarı sinematik yarı ise kontrolü oyuncuda olarak tasarlanmış. Oyunun ilerleyen bölümlerinde bu sahnelerle bol bol karşılaşacaksınız ve müthiş zevk verdiğini söyleyebilirim. Origins'in dövüş sistemi kombolar üzerine kurulu. Wolverine pençeleriyle müthiş hareketler yapabiliyor. Ormanlı bölümlerde Wolverine'in pençesi kemikten. Karakterin vuruşlarını fare sayesinde yapabiliyoruz. Ancak bu kombolar aşırı derece kanlılar. Düşmanları ikiye bölüyoruz, kafalarını kopartıyoruz, kolları bacakları kopuyor parçalanıyorlar. Dövüş bittiği zaman her yer parçalanmış cesetler ve kan içinde kalıyor. Bu görüntüleri izlemek herkesin harcı değil. Ancak Postal tarzı oyunda saf bir şiddet yok. Bunu sanatsal hale getirmişler. Wolverine adam öldürdükçe tecrübe puanları alıyor. Ayrıca oyunda sağda solda bulunan, ölü askerlerin künyelerini alırsak fazladan tecrübe puanı alıyoruz. Bu puanları karakter menüsündeki özelliklere veriyoruz ve Wolverine gelişiyor. Sağlığı artırma, öfkeyi artırma, pençeleri daha güçlü yapma ve açılan özel hareketleri artırma şeklinde liste uzayıp gidiyor. Pençelere tecrübe puanı verdikçe yeni kombolar açılıyor…

Wolverine dünyadaki en mükemmel silahlardan birisidir. Pençeleri, iyileşme yeteneği ve hisleriyle birlikte neredeyse yenilmezdir. Oyunda en iyi şekilde yansıtılmış bu özellikler. Bir süre sonra karakterle yapabileceğiniz kombolar hayal gücünüzle sınırlı hale geliyor. Hızlı ve daha güçsüz vuruş ve kuvvetli vuruş seçenekleri var. Kuvvetli vuruş düşmanları havaya da fırlatıyor. Havadayken onlara tekrar vurup yere vurabiliyoruz. Ya da havada kapıp yere fırlatıp kafalarına pençelerini sokuyor. Ayrıca helikopter misali dönüp etraftaki düşmanları parçalıyor. Ya da havada taklalar atarken önündeki ve arkadaki herkesi öldürüyor. Bu temel hareketlerle sayısız kombo çıkartmak mümkün. Bir de Wolverine'in öfkeyle yaptığı özel hareketler var. Her düşman öldürdüğümüz zaman düşmanlardan karakterin öfke çubuğunu dolduran sarı toplar çıkıyor. Öfkeyle yapılan özel hareketler, havada helikopter gibi dönme, matkap gibi, burgu hareketi yaparak düşmanı deşme. Havada taklalar atarak düşmanları yok etmek. Temelde kendi yapabileceğimiz kombolara benzeseler de bu öfkeyle yapılan hareketlerin farkı, düşmana kısa sürede çok büyük zarar vermesi. Özellikle boss tarzı düşmanlarda ya da etrafı çokça düşman sardığı zaman yapılması daha uygun. Bir de cinnet geçirme modumuz var. Bu moda girdiğimizde, Wolverine vahşice bir çığlık atıyor, gözleri ve pençeleri kızarıyor. Bu sırada çok daha hızlı ve ölümcül hareket ediyor. Saldırdığımız her düşman param parça hale geliyor…

Wolverine olmak

Ormanda başladığımız hikayemiz bir süre sonra, filme göre devam ediyor. Sabertooth yani Wolverine'in üvey kardeşi Victor Creed, Logan ve eşine saldırıyor. Burada oyunun birebir dövüşme sistemini öğrenirken, müthiş kamera açıları tarafından büyüleniyoruz. Oyunun en büyük özelliklerinden birisi de zaten bu kamera açıları. Özel hareketleri yaptığımız zaman donuyor ve ekran 360 derece dönüyor. Böylece, Raven'ın yaptığı sanat eserini daha iyi görüyoruz. Teke tek dövüşte, Wolverine pençelerini kullanıp kendini koruyor. Tam düşman vururken bu hareket yapılırsa, düşmanın saldırısı engelleniyor ve zaman yine yavaşlıyor. Bu sırada, düşmana saldırmak mümkün oluyor. Bu zaman yavaşlama ve kamera açıları oyuna bir film havası katıyor. Creed ile işimiz bittikten sonra, Wolverine Weapon X programına katılıyor. Stryker'ın yönettiği bu programın amacı mutantları silah haline getirmek. Dünyadaki en eşsiz ve güçlü silah olan Logan ise bu iş için en uygun isim. Müthiş bir video izledikten sonra Wolverine'in kemikleri asla kırılmaz bir metal çeşidi olan Adamantium ile kaplanıyor. Böylece karakterimiz tam alıştığımız hale geliyor. Bazen erişemediğimiz yerlerde düşmanlar oluyor ve bize ateş ediyorlar. Ancak Wolverine hiçbir konuda çaresiz değil. Burada oyunun bir başka eğlendirici özelliği olan, düşmanın üzerine zıplama devreye giriyor. İşaretlediğimiz düşmanın üzerine atlıyoruz ve onu savunmasız haldeyken öldürebiliyoruz. Bu zıplama sistemi çeşitli şekillerde kullanılabiliyor. Logan'ın üzerine sıçrayan düşmanlar var. Hızlı davranırsak onlar havadayken biz onların üstüne atlıyoruz. Hedefleme sistemi, çok fazla düşmanın olduğu mekanlarda sorun çıkartabiliyor. Ayrıca karşımıza arada bir boss sayılacak dev düşmanlar çıkıyor. Bunlara karşı fazla şansımız yok. Çok güçlüler ve Logan'ı tuttular mı yerden yere vuruyorlar. Onları yenmek için tek seçenek karakterimizin çevikliği. Bu dev düşmanlar güçlü olduğu kadar hantal da olduğu için, onlar boşa hamle yaptığı zaman üstlerine atlayıp zarar vermeye başlıyoruz. Ancak dev olmalarından dolayı ekrana sığmıyorlar. Bir de üzerimize koşuyorlar. O yüzden kamera hataları oluşuyor. Arada bir çıksalar çok zevkli olurdu ama bol bol çıktıkları zaman sıkıcı bir hal alıyor. Çünkü bu yaratıklara karşı fazla şansımız yok…



Hugh Jackman, Wolverine rolü için fazlasıyla forma girmiş gözükmüyor mu?

İçinde bulunduğumuz her oda aynı zamanda bir silah olarak tasarlanmış. Düşmanları tutup, etraftaki bıçaklara, sivri çıkıntılara ve jeneratörlere atabiliyoruz. Bu şekilde öldürülebiliyorlar. Bunların hepsi, Prince of Persia misali hızlı hızlı kombolarla yapılabiliyor. Yani bir düşmana vurup diğerini tutup kazığa fırlatıp, diğer düşmanı parçalayıp, öbür düşmanın üzerine atlayarak onları yok edebiliyoruz. Bu şekilde devam ediyor. Aynı şekilde düşmanlar da bizi kazıklara fırlatabiliyor. Arada bir eşyalara itip çekerek mekanizma çalıştırma bulmacaları da karşımıza çıkıyor. Fazla uğraştıran ve kafa patlatan cinsten değiller. Gelelim hem oyunun hem de Wolverine'in en önemli özelliğine yani iyileşme. Oyunda düşmanlar bizi vurdukça, bıçakla kestikçe ya da yaktıkça gerçek zamanlı olarak hasar alıyoruz. Logan'ın önce kıyafeti parçalanıyor. Daha sonrada etleri param parça oluyor. Daha önceki Wolverine konulu oyunlarda iyileşme yeteneği vardı. Ancak sadece oyun içerisinde sağlık paketi bulmayı engelliyordu. Bu oyunda ise iyileşme yeteneği her şeyiniz. Ve devrim sayılacak bir yöntem geliştirmişler. Çünkü aldığımız hasarlar etlerimizi parçalıyor, karakterin kemikleri ve iç organları bile gözüküyor. Raven bunu o kadar detaylı tasarlamış ki, midesi sağlam olmayan insanlar kendilerini kötü hissedebilir. İnsan anatomisi en iyi şekilde modellenmiş. En ağır hasarlarda sadece Wolverine'in Adamantium kemikleri kalıyor. Gerçek zamanlı olarak karakter bir süre sonra iyileşmeye başlıyor. Bunu animasyon olarak eklemişler o yaraların kapanmasını ve iyileşmesini izleyebiliyoruz. Eğer dikkatli oynanırsa, oyunda ölmek çok zor. Kısacası hem vahşilikle hem de iyileşme özelliğiyle kendimizi Wolverine gibi hissedebiliyoruz. Ayrıca Wolverine’in vahşi hisleri de oyuna aktarılmış. Wolverine's Revenge adlı oyunda da olan bu özellik Origins'de pek farklı değil. Ekranın rengi değişiyor ve etraftaki düşmanlar ve etkileşebilir nesneler farklı renklerde gözüküyor. Ayrıca, gitmemiz gereken yol da mavi bir dalga olarak gözüküyor. Kısacası oyunda kaybolmak üstün yetenek istiyor… 

Film ile çizgi romanlar arası bir yerde

Oyun ortalama bir uzunluğa sahip. Özelliklerde bu günlerde en fazla 9 saat süren oyunlar varken X-Men Origins: Wolverine'in biraz uzun olması iyi bir seçim olmuş. Ancak bazı bölümler gereğinden fazla uzun, bu da oyuncuyu sıkabiliyor. Bunun farkında olan yapımcılar ise, hikayeyi parçalara bölmüş. Oyunda en geçmiş, geçmiş ve gelecek bölümleri var. Anlatım olayların en başından başlıyor, bir süre sonra orada kesilip dizi gibi ilerideki bir olayı anlatıyor. Ondan sonra onun da ilerisini, sonra tekrar en baştan devam ediyor. Böylece hem bir biriyle bağlantılı olayları ve karakterleri daha iyi anlarken, oyuncunun hikayeye olan merakı da artıyor. Yapımcılar uzun uzun repliklerle oyuncuları sıkmak yerine, oyunun esas hikayesini bölümlerin içine gizlemiş. Arada karşımıza dizüstü bilgisayarlar çıkıyor. Bunlara tıklayınca, Senatör Kelly, Dr.Cornelius, Stryker gibi X-Men çizgi romanlarındaki ve filmlerindeki önemli mutant düşmanı karakterlerin konuşmalarını dinliyoruz. Bunlar karakterlerin tuttuğu kişisel günlükler ama oyunun hikayesinin ve bu kişilerin X-Men evrenini nasıl etkilediğini görüyoruz. Bu karakterlerin, X-Force ve Weapon X ile başlayan mutantları kullanma planları, gelecekte mutant avcısı dev robotlar yani Sentinallerle devam ediyor. Ayrıca oyunda karşımıza, Raven Darkholme (Mystique), Gambit, Emma Frost, Sabertooth, Wraith, Blob, Silverfox, Deadpool ve Agent Zero gibi mutantlar da çıkıyor…



Herkes Lich King'i kimin öldüreceğini merak ediyordu, işte sorunun cevabı!

X-Men filmlerini izleyen herkes Wolverine yaptığı dövüş ve şovlara bayılmıştır. Bunu da oyunda yapmak mümkün oluyor. X2 filminde, Wolverine'in tek başına bir grup askeri gayet estetik ve seri şekilde öldürdüğünü görüyorduk. Origins'de bunu yapabiliyoruz. Düşmanlar bizi fark etmezse, onlara arkalarından hızlıca yaklaşıp ölümcül vuruşlar yapabiliyoruz. Yapımcılar oyunun içine gizli Wolverine oyuncakları saklamış. Bunları bulunca, yeni kostümleri açılıyor. Kostümü kullanmak için ana menüden açılan bonus kısmına girip, Wolverine ile dövüşmeniz lazım. Kazanınca kostümler kullanılabilir oluyor. Wolverine'in çizgi romanda kullandığı sarı kostümü, kahverengi kostümü ve yeni kullanmaya başladığı siyah kostümü seçilebilir hale geliyor. Ancak kostümlerin oynanışa görüntü dışında bir etkisi yok. Bir de oyunda gizli Frostmourne var yani Warcraft'deki Lich King'in kılıcı. Ayrıca yine bizi fark etmeyen bir grup düşmanın üzerine atlayıp, her birine sert ve ölümcül vuruşlar yapabiliyoruz. Grafiklerden bahsetmek gerekirse, başta Hugh Jackman olmak üzere tüm film karakterleri en iyi şekilde modellenmiş. Ancak, film dışındaki karakterler daha çok çizgi roman gibi duruyor. Oyunda yarı gerçekçi yarı oyun olduğunu unutmayan bir tat var. Mesela Wolverine sürekli atletle dolaşıyor. Hasar aldığı zaman atleti parçalanıyor. Ancak karakter seviye atlayınca, parlamaya başlıyor ve bir bakıyoruz atlet geri dönmüş. Anlaşılan onun mutasyonunun bir parçası da vücudunun zaman zaman atletle kaplanması. Hugh Jackman ve Liev Schreiber başta olmak üzere birçok oyuncu kendi karakterini dublajlamış. PC versiyonunda, bazı bilgisayarlarda grafik sorunları yaşanabiliyor. Ne yazık ki port olduğu için grafiklere ince ayar çekmek mümkün değil. Bunun yerine çözünürlüğü arttırarak grafikler daha kaliteli hale getirilebiliniyor. Her ne kadar grafikler ilk yayımlanan ekran görüntülerinden daha az kaliteli olsa da, Origins çizgi roman oyunları içerisinde en iyi grafiklere sahip. Karakter ve hasar modellemeleri muhteşem olmuş. Yükleme ekranları ne yazık ki çok uzun. Ancak yapımcılar bunu affettirmek için yükleme ekranına Wolverine'in filmlerde ve çizgi romanlarda söylediği özlü sözleri koymuş. Ayrıca karakteri ve X-Men dünyasını tanıtan trivia bilgilerde var. X-Men Origins: Wolverine, film ile çizgi roman arasında bir yerde, X-Men hayranları için eğlenceli vakitler vaat ediyor. Eğer Wolverine hayranıysanız, kaçarı yok oyunu alacaksınız. Filmi sevdiyseniz bir de olayları tecrübe etmek için oyunu deneyin. Aksiyon ve hack and slash severler için kanlı ve iyi bir tercih. Bazı ufak tefek hataları olsa da oyun müthiş zevkli. Stres attırdığı gibi yenilmez bir karakter olmanın da tadını çıkartıyoruz.
 

 
 
ESRB ve PEGI derecelendirme kuruluşları bu oyunu içeriği itibarıyla 18 yaş ve üzerindeki oyuncular için önermektedir.

 
  Bugün 21 ziyaretçi (21 klik) kişi burdaydı!  
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol